Пролетно парти на Кокосовия остров

03 Февруари

Спасих се много рано от Гокарна – към 5 сутринта...хванах влака и към 9 бях в Удупи.
Там се запознах с две момичета, хапнахме и хванахме рикша до Малпе (Malpe) – пристанището, от което се поема към острова. Тук започна голямото чакане – цели 3 часа трябваше на организаторите да осигурят лодка за всички хора. Накрая, към 16:00 се озовахме на острова.

Сейнт Мери е първото място, където преди повече от 500 години акостират 4-те кораба на Вашку да Гама и за първи път стъпва европейски крак. Оттук тръгва колонизацията на Индия и разпространението на подправките, дрехите и културата на Индия по морето към Запада.

Островът е сравнително малък, с няколко десетки палми и причудливи скали:

Фестивал няма  - няколко палатки, стотина ослушващи се индийци и още толкова интусиасти.

Вечерта имаше шоу от местни артисти – най-вече перкусии и много маски и танци.
Най-хубавото от деня е, че намерих готини хора, с които си поделяме палатката – Мая от Израел.

Много блага девойка с изразителен светещ поглед и кафяви очи – веднага се надушихме.

След нея се появиха трима нейни познати –
Юри и Паула от Израел

И Джулия от Австрия

Вечерта беше много весела покрай палатката, появи се и Айриин от Щатите.

След няколко питиета и други замайки се отдадохме на сладки сънища под звездите.

04 Февруари

Събуждам се от вой на безброй гарги.
Отивам да плувам.

Двайсетина палми, интересни скали с още по-интересни правилни форми и около 200-300 човека, очакващи индийски транс-фестивал. Голямо чакане пада – Shanti shanti

05 Февруари

Какво събуждане само! Pistolero и Juno Reactor – на живо! Много силен момент! Даже не разбрах как стигнах до сцената, но потанцувах почти насън.

Някога бил ли си на демо-фестивал?
Ето това имаме тук – индийска му работа. Опитвам се да взема само положителното, но няма как да спестя тъжната картинка на хиляди боклуци из целия остров – резултат най-вече от неинформираните индийци, които бяха дошли на дискотека вчера вечерта. С онези лъскавите тениски и дънки, познати повече от наашите чалготеки.Много краен микс между тях и хората, познаващи добре този вид парти и хипитата, дошли на фестивал сред природата. А повечето от тях пък са доста скъсали – единствената повтаряща се тема е: хайде да намерим acid, колко е яко непрекъснато да си вдървен от пушене на chillum и т.н. Общо взето повечето хора прекарват 3 дни в безтегловност и малко танци...

За мен новото бе, че опитах малко чист екстракт от гуарана – малко допълнителна енергия. Тук се продава свободно в аптеките.
Вчера към групичката ни се присъедини и един естонец. Разказа ни, че парти културата в Гоа започнала преди 30 години, когато Джон Ленън отишъл на място близо до Арамбол (плаж в северна Гоа) и седнал под едно баняново дърво. Тогава усетил силна енергия на самото място и това го вдъхновило за много от най-хубавите му песни.

Мисля, че отново трябва да поема по пътя си...но преди това да потанцувам малко.
Е, получи се парти поне за два часа – най-горещите през деня. Без сянка. Момчетата от Highlight Tribe се постараха доста и зарадваха хората, които чакаха три дни за нещо подобно. Имаше и ситар и табла и диджириду и много други перкусионни инструменти. Доволно.

Веднага след това си взех бай с групата и чакам лодката за Малпе. Дано се добера до Гоа днес.

Е, почаках около час лодката, след това направихме цели две прекачвания в други лодки незнайно защо и към 17:00 бях на твърда земя в Малпе. Там ме видяха две местни момчета, които са ме запомнили от феста и ме метнаха с мотора си до автогарата. Срещу 6 рупии и 15 минути бях в Удупи. Взех рикша до гарата – доста е безлюдно тук. Служителят зад гишето ми обясни, че Конкан Експрес, който ще ме остави близо до Палолем (Palolem beach) в Гоа, тръгва от Удупи в 01:00 през нощта, което значи, че имам 7 часа свободно време. Е..да видим какво ще се случи.

21:30
...стоя във фоайето на хотел Kediyoor и чакам...чакам да се появи (даже не знам как се казва) един познат от фестивала. Оставих си раницата в стаята му и прекарах 3 часа в едно интернет кафе отсреща. Тъкмо прехвърлих снимките от уикенда и заредих телефони, кемери и апарати. Пича разказа, че ме бил запомнил от острова и много ми похвали Палолем. Аз пък му похвалих Хампи, закъдето беше тръгнал с приятелката си. Нещо не беше добре момчето. Каза, че го боли стомаха и тряба да поспи. Дадох му Electral – дано му помогне. И аз трябва да пия една доза след цялата пот, която оставих днес на острова.

Между другото Uri от Израел, който делеше палатка с нас, беше единствения с проблем от комарите, който срещнах досега. Имаше около 10-ина рани, които се инфектирали от друга малка раничка от порязване и преди няколко дни бил почти в треска. Сега се лекуваше със собствената си урина и тигров балсам и вече изглеждаше доста по-добре като изключим тоталния нокдаун всеки път като пушеше или взимаше acid.

Сетих се за Гокарна. Петра ми писа, че ще бъде там. Алекс и Анна също от утре са там. А и Мая от Израел ще се насочи натам. Едни от най-готините хора, които срещнах през това пътуване, ще бъдат в Гокарна...замислям се. А като се замисля, огладнявам достатъчно много. Чакам още 5 минути и отивам за храна...

22:30
Едно вегетарианско тали и съм спокоен. Качих се до стаята на двамата познати от остова, взех си раницата и към полунощ бях на гарата.